При регистрирането на марка в Европейския съюз е важно да сте наясно с основната нормативна уредба на Патентното ведомство на общността. За разлика от действащата у нас институция то тази в ЕС ви дава много по-съществен териториален обхват, от който можете да се възползвате. Честа практика е предприемачи от България да търсят разширяване на пазарния дял на продуктите си извън пределите на страната и това реално се оказва един от основните аргументи, които се отнасят до извършване на регистрация на марка на общността. В какво се състои самата процедура и до колко ефективно въздействат на подобряването на стабилността на фирмата ви подобни решения предстои да разберете от днешната тема.
Процедура по регистриране
Много бизнес предприемачи смятат, че е достатъчно да посетят единната онлайн система на Европейското патентно ведомство и да попълнят коректно с изискваната информация и данни заявка. Но нещата не са толкова елементарни колкото изглеждат, което предполага да се потърси професионална консултация за да бъде спазена процедурата по регистриране.
Основните неща, с които задължително трябва да се запознаете преди да попълните заявката и да я подадете в единната система се отнася до:
- Анализ на пазара в страните в ЕС, в които желаете да присъствате със своите продукти, услуги и стоки;
- Извършване на маркетингово проучване, което е съобразено с потенциалния дял, който можете да заемете;
- Проверка за допустимост за регистрация;
- Срок на валидност;
- Възможност за подновяване продължителността на действие на марката;
- Необходими документи, които се изискват при подаване в системата на общността;
- Тарифа, която се заплаща ежегодно за поддържане на търговската марка и други.
Няма как да проследите процеса от всички страни и да се изключат грешки. Точно поради това една от тенденциите, които се прилага е използването на консултантски услуги. Преди всичко това ви спестява много време, излишни разходи както и множество неволи.
В услуга на предприемачите
Консултантските фирми у нас, които предлагат такива услуги са добре запознати с цялостната процедура по отношение на регистрирането на какъвто и да било вид интелектуална собственост. Целта на прилагането на такива дейности се състои най-вече в елиминиране на риска от отказ от регистриране. А такава вероятност винаги има особено, ако не сте наясно какво точно следва да направите за да спазите процедурните условия за регистриране.
В услуга на предприемачите екипа на IP Consulting предоставя:
- Консултиране според индивидуалната специфика на бизнеса ви;
- Намиране на най-доброто решение за осигуряване на пазарен дял в страни от общността;
- Създаване на отлични условия за разпознаваемост от по-голяма аудитория клиенти;
- Представителство пред институциите;
- Оформяне на заявка за регистриране спрямо нуждите на клиента и неговия бизнес;
- Предоставяне на процесуална защита в случай на възникване на спорове, които се отнасят до нарушаване правата ви върху ТМ;
- Методи за управление на интелектуалната собственост;
- Изготвяне на договори за сътрудничество с осигуряване защита на правата ви като собственик на бранда;
- Наблюдение на марки и други.
Имайте предвид, че всички тези процеси са с различен период на изпълнение, което на практика изисква сериозна ангажираност от ваша страна. За да не пропуснете важни дати и това да се превърне в проблем за развитието на бранда ви в пределите на общността е приоритетно да се възползвате от професионални и компетентни услуги.
Скъпо ли ще ви струва представителството за регистриране на марка в ЕС?
Добре е като предприемач да можете да оптимизирате разходите си. Това, което се изисква от вас е именно в това да бъдат предприети редица условия и фактори, които се отнасят именно до задоволяването на отлични условия, които се отнасят до контрол на процедурата по регистриране на марка в общността.
Изложената до тук информация показва, че един от сигурните методи, които са в основата на това предприемете конкретно действие относно осигуряването на регистрация на интелектуална собственост е именно чрез използване на компетентна, професионална услуга. На практика това би ви спестило усилия, нерви, излишни разходи, които в определен момент могат да се окажат наистина водещи за постигането на желания краен резултат.
Цената, която ще получите като оферта преди всичко зависи от това какви услуги предпочитате да използвате и за какъв период от време ще разчитате на експертите, които ще се ангажират с процедурите и наблюдението на бранда. Във всички случаи такъв тип инвестиция се изплаща с бързи темпов и няма как да не останете удовлетворени от постигнатото.